Hoci potreba stavať stále narastá, dieselové motory, ktoré väčšina stavebnej techniky používa, sú v ohrození kvôli emisným škandálom. Tie sa síce týkajú prevažne automobilového odvetvia, vrhá to však zlé svetlo aj na stavebné stroje, pretože aj ony využívajú dieselové motory.
V najbližších tridsiatich rokoch je očakávaný nárast populácie na desať miliárd zo súčasných siedmich. Zatiaľ čo dnes býva v mestách 54 percent ľudí, za 30 rokov to bude 70 percent. To znamená, že dopyt po budovách, školách, nemocniciach a dopravných cestách porastie.
Tvrdenie, že naftou poháňané stavebné stroje sú hrozbou pre obyvateľstvo, môže a pritom nemusí byť pravdou. V porovnaní s benzínovými motormi spotrebujú dieselové motory o 20% menej paliva a vypúšťa o 15% menej oxidu uhličitého. Liter motorovej nafty obsahuje oveľa viac energie ako benzín alebo zemný plyn a je energeticky výhodnejší ako rôzne druhy batérií a mnoho iných palív. V porovnaní s bežnými lítiovo-iónovými batériami obsahuje nafta dokonca 54x viac energie.
V súčasnosti existuje mylná predstava, že odpoveďou na čistú energetickú budúcnosť je práve elektrická energia. V skutočnosti sa pri výrobe 35kWh batérie do elektrického automobilu vyprodukuje neuveriteľných 6,3 ton oxidu uhličitého. To je zhruba také množstvo, ako vyprodukuje naftové vozidlo za 4 až 5 rokov priemerného využívania. U veľkoobjemových rýpadiel by bol elektrický pohon nákladnejší nielen z finančného hľadiska, ale aj z hľadiska znečistenia životného prostredia. Výroba batérie pre 20t rýpadlo, ktoré by malo odpracovať osem hodín, by stála 178 000 eur, nehovoriac o obrovskom množstve oxidu uhličitého, ktorý by vznikol pri výrobe.
Pre vypracovanie cenovo výhodnej ponuky na prídavné zariadenia, kliknite tu.